« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI - nacionalni projekt poticanja čitanja u osnovnim školama
Unutar Hrvatske mreže školskih knjižničara, udruge koja okuplja knjižničare osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, razvila se ideja koja već šest školskih godina (od 2011. do danas) potiče na čitanje mnoštvo učenika, njihovih roditelja i članova uže obitelji. Tijekom tog razdoblja u projektu je čitalo 25.943 učenika, oko 84.000 roditelja i članova uže obitelji, a projekt je provodilo 600 knjižničara. Čitamo mi, u obitelji svi jedinstveni je projekt koje se provodi trudom školskih knjižničara, učitelja i ravnatelja u svim dijelovima Hrvatske. Svake školske godine učenici 3. razreda u školama koje su se prijavile za provođenje projekta u naprtnjači svojoj kući odnose osam novih knjiga različite tematike namijenjene različitim dobnim skupinama. Kroz pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno provode vrijeme čitajući knjige iz naprtnjače te razgovaraju o pročitanome.►
Zašto su članovi obitelji uključeni? Zato što učenici najbolje uče, primaju nova znanja, nove navike i nove ideje kroz pozitivan primjer roditelja (i ukućana). Pozitivan stav prema čitanju i knjizi te primjer roditelja koji uživa u čitanju i vrednuje knjige kao nešto pozitivno potiče dječji interes za čitanje i knjigu.
Ovaj projekt istodobno promiče važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja.
U našoj školi projekt provodimo već pet godina. Ove će godine u projektu sudjelovati učenici 3.c razreda i njihova učiteljica Bernarda Jandriš..
Škola je svojim sredstvima kupila knjige za projekt te je tako pokazala da prepoznaje, potiče i želi promovirati čitanje u obitelji kao važan i nezamjenjiv vid odgoja budućih čitatelja, i da itekako shvaća kako financiranjem svoje školske knjižnice namjenskim sredstvima, ne samo za lektiru, već i za sve ostale predmete, a posebice za rekreativno čitanja (čitanje iz užitka), što je u skladu s UNESCO-vim i IFLA-inim smjernicama za školske knjižnice, ulaže u budućnost svoje djece. Ove godine u projektu sudjeluje oko 4500 učenika, 129 škola, odnosno 254 treća razreda.
U 3.c razredu prva je ruksak ponijela Karla. Projekt je u našoj školi počeo 20. siječnja 2017. godine.