Eugen Kvaternik

Oznaka eSafety

Korisne stranice

Nagradno putovanje pobjednika Vjeronaučne olimpijade u Rim

Učenici naše škole, pobjednici Vjeronaučne olimpijade 2022., Petra Cerjak, Laura Horvat, Tia Stojaković i Mihael Blažević, u pratnji mentorice Nataše Čurić, sudjelovali su na nagradnom putovanju u Rim. Nagradu je darovala Hrvatska biskupska konferencija,a organizator je bio Nacionalni katehetski ured. Putovanje je trajalo od 30. kolovoza do 3. rujna.

Na putovanje smo krenuli u večernjim satima 30. kolovoza autobusom sa zagrebačkog kolodvora. Bila je to noćna vožnja preko Rijeke, Trsta, Padove, Bologne i Firence sve do Rima. Odmah po dolasku u Rim uputili smo se na Papinu opću audijenciju. Audijencija je održana u prepunoj dvorani Pavla VI.

Nakon audijencije, uputili smo se u razgled gradskih znamenitosti. Prošli smo pored Anđeoske tvrđave, Trga Navona,  Fontane di Trevi, Španjolskog trga i Hrvatske crkve i zavoda sv. Jeronima gdje smo imali i večernju misu. Obišli smo i Pantheon koji je početkom 7. stoljeća posvećen Bogorodici i svim svetim mučenicima. Uputili smo se i u crkvu sv. Ignacija  u kojoj se nalazi grob Bartola Kašića, hrvatskog isusovca, autora prve hrvatske gramatike i prvog hrvatsko-talijanskog rječnika te prevoditelja Biblije na hrvatski jezik.

Posjetili smo i  nezaobilazni Vatikan. Razgledali smo baziliku sv. Petra, koja nas je svojom veličinom impresionirala. Ona je izgrađena na mjestu nekadašnje bazilike koju je nad grobom sv. Petra dao podignuti car Konstantin. Posebno nas je oduševila Michelangelova Pietá koja je jedno od njegovih prvih umjetničkih djela i jedino djelo koje je potpisao. Poseban je utisak na nas ostavio prikaz bl. Alojzija Stepinca na ulazu u baziliku na „Vratima Smrti“ . Reljef je izradio talijanski kipar Manzoni još za Stepinčeva života. Drago nam je bilo čuti i to da je jedan Hrvat spasio kupolu od urušavanja, a to je bio Ruđer Bošković, hrvatski isusovac, znanstvenik, filozof i diplomat.

S velikim zanimanjem posjetili smo Kalistove katakombe. Radi se o podzemnom kompleksu groblja u kojem smo mogli upoznati život i običaje prvih kršćana i prepoznati njihovu živu vjeru u Isusa Krista. Unutra se nalazi i znamenita skulptura sv. Cecilije.

Nakon katakombi, posjetili smo baziliku sv. Pavla izvan zidina, drugu pove veličini baziliku u Rimu. Kao i bazilika sv. Petra, izgrađena je na mjestu nekadašnje bazilike koju je dao podignuti car Konstantin na mjestu mučenja sv. Pavla.

Posebno nam je bilo drago posjetiti crkvu Presvetog Imena Isusova i sobe svetog Ignacija jer je tema ovogodišnje Vjeronaučne olimpijade bila upravo vezana za život sv. Ignacija i isusovce.

Na povratku smo obišli i grad Assisi. Rodno je to  mjesto sv. Franje i sv. Klare. Posjetili smo bazilike u kojima se nalaze njihovi grobovi te baziliku sv. Marije od Anđela s kapelom Porcijunkula.

Na putovanju smo mnogo toga vidjeli i doživjeli. Evo utisaka naših učenika:

Rim je sam po sebi prekrasan grad, a uz dobro društvo je to potpuni doživljaj. Ovo putovanje bilo je nešto najljepše sto sam doživjela u cijelom svom životu. Sigurna sam da će se svi ostali složiti sa mnom. Posjetili smo mnoge rimske znamenitosti i vidjeli svakakva čuda, ali najbolje od svega je bilo dobro društvo i svakodnevna zabava. Upoznali smo toliko dobrih i dragih ljudi s kojima ćemo se i dalje nastavit družiti. Hvala svima koji su ovo putovanje omogućili i hvala onima zbog kojih je ovo putovanje bilo predivno i nezaboravno.
Petra Cerjak

Svaka država ima svoju značajnu povijest, a Rim ima jednu od najzančajnijih.. Najljepše je to mjesto na kojem sam ikada bio. Volio bih ostati u Rimu sve dok ne bih vidio svaku značajnu povijesnu građevinu. Ono što mi je najviše značilo na ovom putu su ipak bili brojni novi prijatelji koje sam upoznao. Upoznali smo na ovom putovanju toliko novih lica da bez njih ono sigurno ne bi bilo tako dobro. Nadam se da ćemo svi i dalje ostati prijatelji.
Mihael Blažević

Rim je jedan od najljepših gradova koje sam posjetila, ali je bilo još ljepši zbog  društva s kojim sam ga posjetila. Ovo putovanje bilo je najljepše iskustvo u mom životu. Posjetili smo mnoge znamenitosti o kojima smo učili u školi. Bilo je izvrsno vidjeti ih uživo i sve to u predivnom društvu. Hvala svima koji su nam omogučili ovo putovanje i sva ova prekrasna, nezaboravna iskustva.
Laura Horvat

Rim, jedan od najljepših gradova koje sam ikada posjetila. Grad je vrlo zanimljiv i u njemu se može vidjeti prelijepe, stare i zanimljive građevine, trgove i fontane, no Rim u dobrom društvu je još bolji. Upoznala sam nove prijatelje s kojima se nadam da će mo se družiti i dalje. Društvo je bilo predobro, smijali smo se, zezali i zabavljali. To je sve što sam htjela kada sam saznala da će mo ići u Rim. Ovo je bilo jedno putovanje koje nikada neću zaboraviti.

Tia Stojaković

Sva dobre dobre uspomene s ovog putovanja teško je podijeliti jer ih je bilo bezbroj. Želimo se, prije svega, zahvaliti Hrvatskoj biskupijskoj konferenciji što je našim učenicima darovala ovo putovanje i tako nagradila njihov veliki rad kroz cijelu školsku godinu. Posebna zahvala ide i našem najboljem vodiću Slavi Mandriću koji je s nama podijelilo brojne priče i zanimljivosti o gradu Rimu. Na kraju zahvaljujemo i tajnici Nacionalnog katehetskog ureda, Aniti Vranić koja je organizirala putovanje i brinula se da sve ide po planu i da svi budemo sigurno i dobro.

Veselimo se novim putovanjima i avanturama!

Nataša Čurić, vjeroučiteljica

objavio: Nataša Čurić   datum: 4. 9. 2022.

Raspored autobusa

Projekt Drvokod

Popis udžbenika

Školski list

Ispis statistike od 15. 1. 2010.