Predstavljamo odabrano zanimanje u multimedijskom virtualnom okruženju
Podijeli svoje virtualno iskustvo (korak 9. u tutorijalu) i postavi poveznicu na Padlet ploču, potpiši se samo imenom i napiši razred.
:: opširnije ::Izrada virtualnog iskustva - predstavljanje odabranog zanimanja u multimedijskom virtualnom okruženju
ZADATAK:
Izradi virtualno iskustvo u CoSpaces Edu aplikaciji kojim ćeš predstaviti odabrano zanimanje u aplikaciji proširene stvarnosti. Prikaži zanimanje na zanimljiv i interaktivan način.
Pri izradi aplikacije proširene stvarnosti paziti na odnos vizualnih sadržaja i teksta, nastojati stvoriti interaktivno iskustvo (npr. tekst se prikazuje tek kad se klikne na objekt ili sliku); nakon bitnih informacija o zanimanju izraditi npr. kviz znanja, umetnuti npr. pozadinsku glazbu. Koristi blokove za programiranje u sučelju CoSpaces Edu.
Uputu za rad u CoSpaces Edu okruženju pronaći ćete na ovoj poveznici.
:: opširnije ::Planiranje izrade virtualnog iskustva - predstavljanje odabranog zanimanja u multimedijskom virtualnom okruženju
Prikupljeni materijali poslužit će ti za izradu virtualnog iskustva (VR i AR) kojime ćeš predstaviti odabrano zanimanje drugim učenicima na jednom od predstojećih nastavnih satova.
:: opširnije ::E-tečaj - Aktivni građanin
https://online.teacheracademy.
Preuzmi i učitaj svoj certifikat na OVU PADLET PLOČU.
Nakon što svi učenici završe tečaj i steknu certifikat, odigrat ćete zajednički kviz znanja. Ako ostvarite najmanje 50% točnih odgovora, u imenik će vam biti upisana ocjena odličan (5). Postotak bude manji, ocjena je negativna.
:: opširnije ::Umjetna inteligencija - izrada video reklame za književno djelo
1. Razmisli i odaberi nekog lika iz književnog djela po izboru.
2. Upotrijebi UI alat za generiranje slikovnog sadržaja Crayion i unosom opisa lika na engleskom jeziku stvori njegovu sliku.
3. Odaberi i preuzmi jednu generiranu sliku toga lika na računalo.
4. Osmisli jednu rečenicu kojom će lik reklamirati knjigu u kojoj se nalazi - ukratko reći zbog čega bi netko trebao pročitati tu knjigu. U tu rečenicu uključi i jedan dio sadržaja knjige, ali nemoj otkriti završetak. Neka ta rečenica zaintrigira potencijalne čitatelje. Zapiši rečenicu.
5. Na računalu pokreni aplikaciju Snimač zvuka (u tražilicu na programskoj traci radne površine upiši njezin naziv). Snimi se kako izgovaraš zapisanu rečenicu. Nastoj da snimka bude kratka (nikako ne dulja od 10 sekundi!). Prilikom izgovaranja rečenice, budi glasan i razgovijetan.
6. Pokreni aplikaciju SadTalker ili DupDub koja može postaviti snimku glasa na generiranu sliku. Videouputu za korištenje aplikacije pogledaj na ovoj poveznici.
7. Generirani video preuzmi na računalo i učitaj na ovu Padlet ploču. Potraži stupac sa SadTalker aplikacijom, te svoj rad tamo postavi. U naslov objave napiši ime autora i knjige u kojoj je tvoj odabrani lik, a u sadržaj na engleskom jeziku napiši odgovor na pitanje bi li u budućnosti radije čitao/čitala knjige ako biste u obradi i analizi tog djela u školi na nastavi koristili ovakve alate umjetne inteligencije za generiranje sadržaja. Obrazložite i zbog čega. Ispod odgovora napišite SAMO SVOJE IME I RAZRED (NE I PREZIME!).
Ovdje učitaj sliku i snimljeni zvuk da možeš nastaviti kasnije uređivanje.
:: opširnije ::Prezentacija projekata umjetne inteligencije
Dragi učenici, u nastavku slijede upute za pripremu prezentacije vaših UI projekata. Pažljivo ih pročitajte i dobro pripremite prezentaciju u trajanju do maksimalno 5 minuta. Vaše će izlaganje, kao i program kojeg ste izradili biti ocijenjeno.
UPUTE ZA PRIPREMU IZLAGANJA:
1. Ukratko opiši što tvoj projekt radi uz prikaz video snimke svog projekta.
2. Što računalo uči prepoznavati u tvojem projektu?
3. Objasni ukratko što je strojno učenje (engl. machine learning) i navedi na koji način je računalo naučilo prepoznati zadano (slike, tekst, brojke ili zvukove) u tvom projektu (koraci Train, Learn&Test i Make na platformi Machine Learning for Kids).
4. U opisu tvog projekta na stranici s radnim listovima stoje tagovi (engl. tags). Provjeri koji tagovi su navedeni za tvoj projekt, istraži što predstavljaju i ukratko ih objasni na razumljiv način.
:: opširnije ::Priprema za pisanu provjeru znanja - Računalno razmišljanje i programiranje
Prouči prezentacije:
Odigraj Kahoot kvizove za ponavljanje koji će biti dostupni do 28.1.2024. do 12:00 sati:
Pisana provjera znanja bit će moguća na računalu do 29.1.2024. ISPIT MOŽEŠ RJEŠAVATI SAMO JEDNOM. Vremenski je ograničen na 45 minuta. Prilikom prijave koristi svoje podatke za e-dnevnik.
:: opširnije ::Projektni rad - programiranje umjetne inteligencije
1. Pokreni stranicu Machine Learning for Kids.
2. Registriraj korisnički račun.
3. Odaberi jedan od projekata s radnog lista. Nitko iz razreda ne smije imati isti projekt! Pravilo odabira je: tko prvi, njegovo.
4. Naziv odabranog projekta postavi na ovu Padlet ploču. U objavu se potpiši, jer će u protivnom tvoj projekt biti dodijeljen nekom drugom učeniku.
5. Nakon što profesorica potvrdi tvoj projekt (upisom komentara na Padlet ploči), izradi projekt prema uputi s radnog lista.
6. Snimi zaslon (video) kojim ćeš dokazati da tvoj program ispravno radi (koristi Wndows snimač zaslona) te video učitaj na ovu Padlet ploču. U objavu se potpiši.
Tvoj rad će biti ocijenjen. Rok za izradu: 24.1. (Goričani) i 26.1. (putnici).
:: opširnije ::
Primjena programiranja u matematici i fizici
Pažljivo pratite prezentaciju na poveznici ispod, pročitajte sadržaj i u svom Scratch računu izradite sve zadane programe prema danim rješenjima. Imenujte izrađene programe prema onome što pojedini program radi (npr. Računanje površine pravokutnika). Svi će vaši izrađeni programi nakon praznika biti pregledani te ćete za rad biti ocijenjeni.
Primjena programiranja u matematici i fizici
Program koji ti je određen podijeli i učitaj na ovaj Padlet.
:: opširnije ::Emoji mask
https://machinelearningforkids.co.uk/pretrained/
Dodatni radni listovi: https://machinelearningforkids.co.uk/#!/worksheets (za dodatnu ocjenu; potrebno se registrirati da bi projekt ostao spremljen)
:: opširnije ::Programiranje umjetne inteligencije - računalni vid
Izradi navedeni projekt prema uputi s radnog lista. Spremi ga na svoje računalo (File > Save to My Computer) i postavi na OVU Padlet ploču. Potpiši se.
:: opširnije ::Sortiranje
:: opširnije ::Zadatci - Scratch - sortiranje i rekurzija
Pročitaj sljedeće zadatke, izradi programe u Scratchu te ih pohrani u Moje stvari.
1. Zadatak - sortiranje uzlazno
4. Zadatak - rekurzija - Fibonaccijev niz
Sortiranje podataka
Vizualni prikaz algoritama sortiranja
:: opširnije ::Primjena rekurzija
:: opširnije ::Nastava - 8.cd putnici 3.11.2023.
Prijavi se u virtualnu učionicu za natjecanje s pomoću svojih pristupnih podataka za e-dnevnik (ime-prezime@skole.hr + lozinka). Lozinku kolegija dat će ti učiteljica Informatike.
Upis u virtualnu učionicu za natjecanje - Dabar
Ako ne ispravljaš ocjenu iz logičkih sklopova i/ili građe računala, pristupi vježbaonici i rješavaj zadatke s prošlogodišnjih natjecanja Dabar do kraja sata. Možeš rješavati zadatke za bilo koji razred.
Ako nemaš ili ne znaš svoje korisničko ime i lozinku i ne možeš pristupiti sustavu za vježbu i natjecanje, onda rješavaj zadatke na ovoj poveznici:
DABAR - ZADATCI ZA VJEŽBU (BEZ PRIJAVE)
Učenici koji ispravljaju ocjenu iz teorije (Građa računala i logički sklopovi), pisanom ispitu pristupaju putem poveznice:
TEHNOLOGIJA - PISANA PROVJERA ZNANJA NA RAČUNALU
Učenici koji ispravljaju praktični dio ispita (logičke jednadžbe i sklopove), od učiteljice će dobiti papirnati ispit.
Oba ispita rješavate do kraja 2. sata Informatike.
:: opširnije ::Rekurzije - fraktali
:: opširnije ::Ispit znanja - Tehnologija - ispravak
ISPIT ZNANJA - PRIJAVA S KORISNIČKIM PODATCIMA ZA E-DNEVNIK
:: opširnije ::Pitanja za ispit - Tehnologija
PREZENTACIJA - LOGIČKE IZJAVE I LOGIČKI SKLOPOVI
PREZENTACIJA - GRAĐA RAČUNALA I NAČIN RADA
KVIZOVI ZA PONAVLJANJE:
Logičke izjave, logičke funkcije i logički sklopovi
Logički sklopovi - (simboli) - vježba prepoznavanja
:: opširnije ::Logički sklopovi i jednadžbe - zadatci za vježbanje i ponavljanje
U rješavanju sljedećih zadataka posluži se videouputama u objavi ispod.
Prema logičkim jednadžbama napiši tablicu istinitosti i nacrtaj logički sklop.
Prema logičkom sklopu ispiši logičku jednadžbu i tablicu istinitosti.
:: opširnije ::Logički sklopovi
ZADATAK 1.
Odigraj igru LOGIČKI SKLOPOVI i vježbaj razlikovati i prepoznavati grafičke oznake logičkih sklopove NE, I i ILI te primjenjivati logičke operacije negaciju, konjunkciju i disjunkciju.
ZADATAK 2.
Samostalno izradi prikaze logičkog sklopa I, ILI i NE u alatu LOGIC.LY.
Prije crtanja pogledaj video uputu kako raditi u tom alatu:
ZADATAK 3.
Ponovi logičke sklopove uz Kahoot kviz.
ZADATAK 4.
KAKO NAPISATI TABLICU ISTINITOSTI I NACRTATI LOGIČKI SKLOP PREMA JEDNOSTAVNOJ LOGIČKOJ JEDNADŽBI
KAKO NAPISATI TABLICU ISTINITOSTI I NACRTATI LOGIČKI SKLOP PREMA SLOŽENOJ LOGIČKOJ JEDNADŽBI
ZADATAK 5.
RIJEŠI SLJEDEĆE ZADATKE (U BILJEŽNICU, A SKLOPOVE MOŽEŠ CRTATI I U WEB ALATU LOGIC.LY):
Napiši tablicu istinitosti i nacrtaj logički sklop za svaku logičku jednadžbu:
:: opširnije ::