Eugen Kvaternik

Državna smotra LiDraNo u Puli, 22. – 25. ožujka

Državna smotra LiDraNo

Pula, 22. – 25.03.2009.

U legendi o Argonautima opisana je potjera za brodom Argo i zlatnim runom. Podanici kralja Kolhide odustali su od dalje potjere nakon što je poginuo sin njihovog kralja. U strahu da će, ako se vrate u Kolhidu, biti kažnjeni zbog smrti princa i neuspjele potjere, odlučili su nastaniti se na mjestu njegove pogibije. Pula je, stoga, kolhiđanskim bjeguncima bila ne samo utočište već i mjesto progonstva, stanica bez povratka. Najčuveniji geograf starog vijeka Strabon tvrdi da je tako utemeljena Pula. Prema toj legendi, Pula je, dakle utemeljena pred oko tri tisuće godina...

***

Nakon što smo saznali da idemo u Pulu na državnu smotru, skakali smo od veselja. Leo se plasirao sa svojim sastavkom „Priča o Travaljci“, a i „Prva škola“ je konačno savladala posljednju stepenicu i dobila poziv na državnu smotru. Evo kako nam je bilo...

1.dan, nedjelja, 22. ožujka 2009.

Naše putovanje je počelo u 7.30 kad je krenuo bus za Pulu. U busu smo proveli nekoliko zabavnih sati, pričajući, šaleći se i uživajući. Bili smo smješteni u hotelu „Palma“ koji je nekoliko kilometara udaljen od Pule. Na putu do hotela, razgledali smo Pulu kroz prozorsko staklo autobusa i odmah nas je očarala ljepotom, a najviše od svega nam se svidjelo to što je bilo sunčano i toplo. Nakon što smo se smjestili u sobe i raspakirali išli smo na ručak. Ručak je za nas bio prava gozba – švedski stol i hrane koliko ti srce želi. Kad smo napunili svoja usta, prošetali smo se uz obalu mora i okinuli nekoliko fotkica. Čim smo saznali da naš  hotel ima bazen, otišli smo se osvježiti i do večere smo se odmarali i razmišljali što nas sutra očekuje. I eto – večera. Kao i ručak, na stolovima je bilo svega i svačega. Oko 20,00 sati u Domu hrvatskih branitelja u samom središtu Pule održala se kratka pripredba i otvorenje ovogodišnjeg LiDraNa. Umorni od puta i dojmova krenuli smo u krpe.

2. dan, ponedjeljak, 23. ožujka 2009.

Kao i prethodno jutro, probudili smo se rano i krenuli na doručak. I na doručku smo, naravno, uživali, no da se ovaj osvrt ne bi sveo samo na hranu, odlučila sam da glavne obroke ne ću više spominjati. Znači, nakon doručka imali smo okrugli stol i izložbu svih školskih listova koji su pozvani  na državnu smotru. Ukupno je 20 školskih listova, a u tih top 20 ušla je naša „Prva škola“. Počeli smo listati i ostale listove. Neki u bili ljepši od našeg, a neki ipak malo ispod našeg. Strpljivi članovi državnog povjerenstva, Snježana Marić, urednica časopisa „Smib“, Srećko Listeš, prof., Marko Baus, dizajner i Gordana Vilović, prof. na Fakultetu političkih znanosti, iznijeli za svaki list svoje pohvale, ali i kritike. Neke od kritika na naš list bile su na prijelom. Govorili su da je sve pomalo prešareno, da imamo puno fontova..., ali su pohvalili našu temu broja i sitne priloge. Nakon par sati provedenih u konferencijskoj dvorani, imali smo ručak i zaputili se u samo središte Pule. Prvo smo prošli kroz Slavoluk Sergijevaca iliti Zlatna vrata, koja su podignuta u razdoblju od 29. do 27. g.pr.Kr. Nakon toga slikali smo se s Jamesom Joycem, poznatim irskim piscem, koji je jedan dio svog života proveo u Puli. Šetali smo se ulicama, obilazili dućane i guštali. Pula nam se jako svidjela. Šetajući, naišli smo na Augustov hram, posvećen božici Romi i prvom rimskom caru Augustu. Danas je u njemu postavljena manja izložba antičkih skulptura od kamena i bronce. I napokon smo došli do pulskog amfiteatra ili kako je popularno nazivaju – arena. Izgrađena je u doba cara Vespazijana za gladijatorske borbe, a danas se u njoj održavaju koncerti i priredbe.

Nakon razgledavanja sjeli smo u McDonald's i iscrpljeni se uputili u hotel na večeru i odmaranje.

3. dan, utorak, 24. ožujka 2009.

Cijelo jutro proveli smo u konferencijskoj dvorani na predavanju. Teme su bile „Istraživačko novinarstvo“ i „Mediji“. Nakon mnogo naučenih  novih stvari, savjeta i kritika, zavirili smo u morske dubine – pulski aquarium. Šetajući dnom mora upoznali smo se s ribama Jadranskoga mora, a onda skočili u tropske i slatkovodne vode i naposljetku upoznali smo se s kornjačama. Bilo nam je super. Popodne smo se opet brćkali u bazenu i polako pakirali jer se sutra vraćamo kući. Nakon večere je bila promocija knjige u spomen akademika Branka Fučića, a nakon promocije imali smo ples, a u sobe smo se vratili u kasnim večernjim satima. Bilo nam je žao što odlazimo.

4. dan, srijeda, 25. ožujka 2009.

Dan polaska. Nakon svečanog zatvaranja krenuli smo polako kući. Uživali smo u Puli i odlično smo se proveli. Stekli smo puno novih prijatelja, družili se i zabavljali...pa iPak,

Pula je čaroban grad, a da nismo bili u Puli, vjerojatno nam ne bi bilo ovako lijepo, a to su sigurno i vidjeli stari Grci kad su prvi put stupili na njezine današnje obale.

Ana Andrilović, 7.a

PULA.doc (25.50 KB)

objavio: Maja Mačinko   datum: 25. 3. 2009.

Raspored autobusa

Projekt Drvokod

Popis udžbenika

Školski list

Ispis statistike od 15. 1. 2010.